Microsoft heeft er een gewoonte van gemaakt om twee keer per jaar een update uit te brengen met verbeteringen en toevoegingen aan haar Dynamics en Power producten. Naar deze zogenaamde ‘Release Waves’ wordt reikhalzend uitgekeken, omdat ze vaak stapels nieuwigheden bevatten. Vanaf 1 oktober doen er voor Dynamics 365 CRM een aantal welkome nieuwe features hun intrede, die we in deze blog bespreken.

Dynamics 365 Release Wave 2 voor CRM brengt honderden verbeteringen naar de suite van Microsoft bedrijfsapplicaties. Wil je alle verbeteringen bekijken, lees dan naar release notes van Microsoft zelf. In deze blog kijken we naar de meest in het oog springende features.

Aanwezigheid van collega’s weergeven

In Dynamics 365 zie je al een tijdje van collega’s profielfoto’s weergegeven bij velden waarin hun naam genoemd wordt. Dat wordt vanaf oktober uitgebreid met groene, oranje en rode bolletjes die beschikbaarheid aangeven. (Of een kruisje, bij volledige afwezigheid.)

Multi-entiteit formulieren

Het kan frustrerend zijn om telkens van record te moeten wisselen bij het aanbrengen van wijzigingen. Dat probleem lost Microsoft op door formulieren te introduceren die met meerdere entiteiten/records kunnen werken. Dit maakt het mogelijk om voor meerdere records tegelijkertijd een wijziging door te voeren. Voor de module Customer Service wordt het mogelijk om meerdere tijdlijnen weer te geven, zodat medewerkers voor klantenservice overzichtelijker meerdere hulpvragen kunnen beantwoorden.

Toevoeging van Teams-chats als in-app functie & activiteit

Microsoft doet al een tijd haar best om producten als Outlook, Teams en Dynamics hechter met elkaar te integreren. Komende tijd worden in de tijdlijn van records naast telefoontjes, e-mail vanuit Outlook ook chat-activiteiten vanuit Teams toegevoegd. Ook wordt het mogelijk om te chatten en @vermeldingen te gebruiken – zoals je ook in Outlook en Teams kunt doen om direct bij een collega een belletje te doen afgaan – zodat zij snel op de hoogte worden gebracht bij een aanpassing.

Iets overleggen? Voortaan hoef je Dynamics niet te verlaten om interactie te hebben met collega’s.

Makkelijker leads verkrijgen & opvolgen

Eén van de meest aantrekkelijke functies van Dynamics 365 Marketing is het definiëren en volledig intekenen van het leadgeneratieproces van je organisatie. Met de komende Release Wave gaat Microsoft daar een stap verder in en zijn de formulieren voor leadgeneratie verbeterd, kan de overdracht van lead naar salesafspraak geautomatiseerd worden en zorgt bevordert een nieuw analytics dashboard innigere samenwerking tussen marketing- en salesteams.

Ook komt er een nieuwe functie voor mailvalidatie. Hierdoor wordt het makkelijker in e-maillijsten adressen op te merken met een foutief mailadres. Marketeers worden bovendien geholpen door een nieuw proces voor het opbouwen van segmenten en de mogelijkheid om het aantal berichten dat een klant of lead per week of maand ontvangt te beperken tot een vooraf ingesteld maximum.

Meer AI-suggesties

Al een tijdje helpt Dynamics 365 salesvertegenwoordigers met kunstmatige intelligentie wanneer telefoongesprekken in het CRM worden bijgehouden. Zo worden er op basis van het gesprek suggesties gedaan en kun je direct acties plannen. Vanaf 1 oktober gaat dit nog een stap verder en doet het pakket suggesties voor specifieke producten en diensten, prijzen en concurrentievoordelen tijdens het gesprek zelf. Op die manier is het net alsof een coach meeluistert en je medewerkers souffleert.

Verdere verbeteringen voor Sales zijn nieuwe dashboards rond deals en gebruik van Dynamics door sales-gebruikers en toevoeging van detectie van duplicaten in records.

OCR-herkenning en abonnementsservices voor Finance

Schriftherkenning (OCR) toegepast op facturen die als PDF of afbeelding worden aangeleverd, maakt het mogelijk om geautomatiseerd dergelijke documenten van leveranciers in Dynamics 365 in te laden. Ook worden aanvullende mogelijkheden toegevoegd voor het verstrekken van producten of diensten als maandelijks abonnement.

OCR proces

Optical Character Recognition (OCR) maakt het mogelijk van een scan, PDF of afbeelding een doorzoekbare tekst te maken.

Meer informatie of een demo?

De meeste verbeteringen worden automatisch voor alle gebruikers toegevoegd. Voor een aantal geldt dat de beheerder van de omgeving nieuwe functionaliteiten beschikbaar kan maken. Wil jij meer weten over genoemde oplossingen en verbeteringen? Of wil je kennismaken met de mogelijkheden van Dynamics 365? Neem contact met ons op!